Chili Kunne hjælpe med at kontrollere blodsukker: Capsaicin fra Chili kan styree...

Chili Kunne hjælpe med at kontrollere blodsukker: Capsaicin fra Chili kan styree insulinniveauet

DEL

Capsaicin og dihydrocapsaicin er de aktive ingredienser i chili peppers, der giver den karakteristiske chili bid. De antioxidante egenskaber af chili er allerede velkendt, så forsker Dr. Kiran Ahuja, besluttet at undersøge capsaicin yderligere.

Dr. Ahuja, forskningsstipendiat ved University of Tasmania School of Human Life Sciences, studerer effekten af ​​capsaicin på oxidation af LDL-kolesterol, og på insulin niveauer og blodsukker efter et måltid.

”Urter og krydderier er naturlige tilsætningsstoffer til fødevarer, der bidrager væsentligt til smag og aroma af vores mad. I nogle kulturer, har de også været brugt som medicin og konserveringsmidler,”siger dr Ahuja.

”Herbalists har længe værdsat chili – udbredt i Sydamerika og asiatiske køkken – for sine anti-inflammatoriske og antiseptiske virkninger.”

Hun er ved at forberede et oplæg om resultaterne af sine fem års forskning i de metaboliske effekter af capsaicin.

Chilis beskyttende virkning mod åreforkalkning.

Personer med diabetes eller nedsat glukosetolerance er i risiko for at udvikle åreforkalkning, (åreforkalkning). Oxidation af LDL-cholesterol antages at være en årsag til udviklingen og progressionen af ​​denne tilstand, sagde Dr. Ahuja.

Da de antioxidante egenskaber af capsaicin allerede var kendt, et eksperiment indført capsaicin og dihydrocapsaicin i prøver af humant serum og effekten på LDL-kolesterol blev målt. Prøverne viste, at LDL var beskyttet mod oxidation ved capsaicin.

Så Dr. Ahuja fodret chili pasta til 27 voksne til at se, om disse resultater kunne gentages, når folk spiste chili.

Chili Måltider versus Almindelige Måltider

Forsøgspersonerne blev enten givet intetsigende måltider, med ingen krydderier af nogen art, eller måltider, som de har tilføjet en fast mængde chili pasta (55% chili) lige før du spiser.

Tilføjelse pastaen lige før spise sikrede alle deltagere forbruges nøjagtig den samme mængde af capsaicin, som kunne have varieret havde de kogte deres retter.

Der var en næsten lige mange mænd til kvinder, og alle spiste både kedelig måltider og chili måltider. Hver gruppe spiste deres udpegede måltid en gang om ugen i fire uger.

Ved slutningen af ​​denne kosten periode deres blod blev testet, så efter to ugers hvile, de spiste den anden måltid en gang om ugen i fire uger, og blev igen testet.

Blodprøver taget to timer efter et måltid det sidste måltid viste, at hastigheden for oxidation af LDL-cholesterol var signifikant lavere efter chili måltider end de intetsigende måltider.

Chili Hjælper Reducer Blodsukkeret Efter Måltider

Dr. Ahuja gentog derefter chili måltid / kedelig måltid crossover forsøg (alle deltagere spiste både kedelig og chili måltider en gang om ugen i fire uger), og testede blodprøver til capsaicin effekt på postprandiale glucose og insulin niveauer.

Deltagerne var alle raske mennesker i alderen mellem 40 og 50. Ingen af ​​dem havde diabetes eller præ-diabetes tilstand kendt som metabolisk syndrom eller nedsat glukosetolerance.

I metabolisk syndrom, bugspytkirtlen producerer mere insulin end normalt, da insulinet er mindre effektiv mod glucose.

Dr. Ahuja hold fundet, at chili kost ført til en reduktion i postprandiale insulin niveauer og glucose niveauer i deltagernes blod to timer efter måltider.

Den capsaicin havde bistået insulin til at metabolisere blodsukker, hvilket gør den tilgængelig som glykogen til væv og organer.

Capsaicin fra Chili, der skal testes på Diabetikere

Det næste skridt, Dr. Ahuja sagde, ville være et klinisk forsøg, der tester doser af capsaicin på mennesker med tidlig fase type 2-diabetes.

”Vi har brug langvarige kliniske undersøgelser for at være helt sikker, at capsaicin kunne forhindre denne form for diabetes,” sagde hun. “For folk, der producerer for meget insulin, kan det være en fordel. Det kan meget vel forsinke det tidspunkt, hvor de bliver insulinkrævende.”

Nyd Chili Mad Med Antioxidanter og Andre Mulige Diabetiske Fordele

Mens det var alt for tidligt at sige med sikkerhed, at capsaicin fra chili ville forhindre type 2-diabetes, eller sinke udviklingen af ​​insulin-afhængighed, sagde hun folk skal stadig nyder at spise chili til det indhold af antioxidanter – og stor smag.

”Det er ikke nødvendigt at spise det ubehandlede,” sagde hun. ”Capsaicin er fedtopløseligt, så når du steger chili mens madlavning, bliver det let tilgængeligt for kroppen.”