Chokoladekage og sund kost

Chokoladekage og sund kost

DEL

Chokolade er ofte nævnt i vægttab kostvaner som en fødevare for at undgå. Men hvis vi tæmme udyret og finde ud af, hvad der gør det så opfedning, kan det være en del af dit vægttab kost.

Hvis vi har et begrænset budget til at leve på, vi ved, hvad de skal købe, og hvad man ikke skal købe. Det er det samme med vores kost. Den lejlighedsvise godbid kommer ikke til at bryde banken, medmindre det bliver en regulær overbærenhed.

Hvad gør Chokoladekage Ift Fedning?

Indholdet af en typisk chokoladekage kalorieindhold er relativt høj på omkring 380kcals for en meget lille 100g portion, og 570kcals for en mere realistisk 150g portion, men det er stadig mindre end frugt kage, som ofte betragtes som et sundere valg. Ikke desto mindre, at vælge den mindre del er nøglen til vægttab, fordi det er meget lettere at kompensere for de ekstra 380kcals inden en 1500kcal daglig vægttab kost ved at reducere kalorieindtag andetsteds og optrappe øvelse rutine.

Problemet med afbrænding af overskudskalorier

Vægttabet ved motion alene er en hård opgave; er man nødt til at kontrollere kalorieindtag så godt. For eksempel,

  • At anden 100g portion chokoladekage vejning på et beskedent 380kcals repræsenterer cirka 60 minutter konstant walking baseret på en 80 kilogram person, der går på tre miles i timen på en flad overflade (1).
  • For at spare tid, så prøv jogging på seks miles i timen til kun 35 minutter, men det betyder ikke passer alle.
  • Et alternativ er at skrubbe gulvet for ca. 45 minutter, men dens sandsynligvis lettere at undgå, at andet stykke kage!

Omdannelsen af ​​forbrugte kalorier til energi via motion er ikke så nemt som man skulle tro. Endnu værre er problemet med overkompensation efter træning. Et ekstra mellemmåltid kunne let reducere det hårdt tjente kalorie underskud til nul og sende dig tilbage i rødt. Kroppen fortsætter med at metabolisere med en højere hastighed i nogen tid efter træning, så prøv at forsinke spise i et stykke tid, men husk at rehydrere (2).

Betydningen af ​​motion for vægttab

Hvis det er så svært at tabe sig ved motion, hvorfor gider?

  • For det første vil hjerte-kar-kondition forbedres over flere uger, hvilket er med til generel sundhed, rejser basale stofskifte og øger muskelmasse. Husk, at muskelvæv vejer lidt mere end fedt, så nogle vægttab kan maskeres ved de ekstra ben eller armmuskler, men kun hvis dette kroppen er en virkelig arbejder ud.
  • For det andet vil motion gøre kroppen mere effektive til at brænde fra nogle af de kalorier, selv om kosten er stadig en smule kaotisk. Hver lille hjælper.
  • Endelig er der den sociale netværk vinkel. Ved at dele en aktivitet med andre, der har det samme mål, Dieters er mere tilbøjelige til at nå deres mål, end hvis de arbejdede uafhængigt af hinanden. Deltagelse i en klub, fitnessrum eller aktivitet gruppe stopper det er bare et papir øvelse. Og så kan vi alle nyde en splint af chokoladekage bagefter …