Den Dejlige Kost: Salater

Den Dejlige Kost: Salater

DEL

Der er en grund så mange diæter omfatter og opmuntre salater. Men kan en salat være lo-cal OG vellidte? Det kan, hvis du kender tallene. Læs videre!

Okay, havde vi nogle sjove sidste gang ved at udforske nogle af de junkier muligheder for at holde frokost spiselige, påfyldning, og under 400 kalorier (jo større mål bliver, som altid, at holde dagens indtag under 1200). Lad os nu streg til den anden ende af spektret, og se, om vi ikke kan holde tingene lige så lo-kal og vellidte derovre.

Bliv Grøn

Salat er stort set den havregryn af frokost. Dens førsteklasses ingredienser, salat og / eller spinat, er næsten cartoonishly lavt kalorieindhold til hvordan påfyldning de er. De nøgne blade af både spinat og Romaine salat køre omkring 20 kalorier for to kopper; Jeg fandt pakket haven salat blade for så lidt som 15 kalorier i to kopper. Bare for perspektiv skyld, så: Otte og en halv kopper at ting indeholder færre kalorier end en skive af at Orowheat Dobbelt Fibre brød jeg altid skubbe. Så din mave formentlig ikke engang kan holde nok greens at være en kalorie bekymring. Det er den gode nyhed om salat og spinat.

Den dårlige nyhed er, de smager ligesom salat og spinat. og vi bruger milliarder af dollars hvert år på emner, hvis vigtigste funktion er at distrahere os fra det. Intet galt med det, så længe du ikke får så distraheret, at du glemmer at tælle kalorier og vejer dine muligheder for at …

Dressing Som Pikken Over I’et

Oh my, ja, der er en masse af salatdressinger derude. Du har mindst 10 hovedtyper af forbindinger, derefter variationer over dem, så fedt-frie og “let” versioner af dem, og derefter en god fem forskellige mærker af hver enkelt. Hvad der følger er så kortfattet en oversigt, som jeg kan styre; Jeg mest påberåbt Kraft mærker, men tallene varierer ikke meget fra mærke til mærke. Husk, at hver betjener størrelse er to spiseskefulde, så hvis du (ligesom mig) er mere på “glob det på” type, formere i overensstemmelse hermed:

  • Thousand Island, Ranch, fransk, toscanske hus italiensk – 130 kalorier
  • Blå ost – 120 kalorier
  • Russisk – 110 kalorier
  • Plain Italiensk – 80 kalorier
  • Økologisk Ranch – 140 kalorier
  • Zesty Italiensk – 60 kalorier
  • Cæsar – 180 kalorier
  • Wishbone Rødvin vinaigrette = 70 kalorier
  • Kens balsamico og basilikum vinaigrette – 110 kalorier; Lite version – 60 kalorier
  • Kens Lite Cæsar – 90 kalorier
  • De fleste af de Kraft Fat Free mærker – 50-60 kalorier
  • Fat Free italiensk – 20 kalorier (!)
  • Kens Fat Free Raspberry Pecan – 50 kalorier

Du er sikkert at få ideen ved nu; fedt fri, lite og / eller generelt tyndere, mere eddike-baserede muligheder er i den lave ende, mellem 20 og 80 kalorier, og de tykkere, creamier dem er mere oppe omkring 110-140, og højere end for virkelig rige dem. De ting at tænke på her, ud over de rå tal, er det stof, og dens tæthed. To spiseskefulde blå ost dressing er sandsynligvis vil mætte en salat langt mere end to spiseskefulde en vinaigrette, så du måske ønsker at formere de tyndere forbindinger i forhold.

Der er også den “Make Your Own” valgmulighed for vores flittige foodies derude. Det bliver ikke meget nemmere end at piske op en olie og eddike dressing, men for de uindviede: Kombiner olie med eddike. Kalorie-klog, disse også vil have en rækkevidde, men blot som et eksempel: 1 spsk balsamico, 15 kalorier, plus en spiseskefuld olivenolie på 40 kalorier giver dig 55 kalorier for en portionsstørrelse … men igen, når du får helt ned til det, det er ikke en masse dressing, så du måske ønsker at fordoble det, medmindre du virkelig, virkelig elsker smagen af ​​salat og spinat … og i så fald, har du sandsynligvis ikke brug for min hjælp ophold tynd.

Så lad os sige, du har fået 20 kalorier værd af salat og omkring 110 kalorier i dressing. 130 kalorier? Oh my, der efterlader masser af plads til flere fixin s. Lad os gå til byen!

Alt det andet med salater

Forsøger at tælle kalorier i målte portioner på salatbaren er et fjols ærinde og vil sandsynligvis få dig en masse utålmodige blikke fra folkene bag dig, men vi kan helt sikkert give dig essensen af, hvad du kigger på. Som i livet, er der en masse gode og dårlige, ofte lige ved siden af ​​hinanden.

First off, helt sikkert velkommen til at bunke på …

  • Svampe – 15 kalorier / kop
  • Spirer – 40 kalorier / kop
  • Baby gulerødder – 35 kalorier / 3 oz. (ca. 14 gulerødder)
  • Artiskokhjerter – 35 kalorier / kop
  • Selleri – 19 kalorier / kop
  • Agurker – 16 kalorier / kop
  • Tomater – 2 kalorier / skive (eller hvis du foretrækker cherrytomater, 1,5 kalorier hver Gå amok med dem..)

Så er der et par uundgåelige skuffelser, især til os rabiate Cobb Salad fans …

  • Avocado – 145 kalorier (pr 1/2 avocado)
  • Hårdkogte æg – 78 kalorier (pr æg)

Dang.

Men det er for det meste gode nyheder der, og de af os, der ikke kan have salat uden nogle sprøde, zingy tekstur bør være tilsvarende tilfreds:

  • Croutoner – 5-6 kalorier hver (selvom de er fedt fri)
  • Bacon bits – 25 kalorier / spiseskefuld (det er emballeret bacon bits, vel at mærke Stegning din egen bacon er en anden historie, vi allerede dækket over morgenmad..)
  • McCormick er “Salat Toppins” – 4 kalorier / teske

En undtagelse er:

  • Afskallede solsikkefrø – 218 kalorier pr kvart kop (!?)

Jeez, de ser så harmløst, gør de ikke? Det er altid de rolige fyre. Også mindre end ideel:

  • Sesame Sticks – 170 kalorier / 28 stykker

Hvilket ærlig talt bryder mit hjerte, fordi der er måske fem ting i verden jeg elsker mere end sesam sticks. Men whatcha skal nok gøre.

Og endelig, endnu en gang, vi …

Sig appelsin!

Standard tal over hele linjen: En kvart kop mest almindelig revet ost er omkring 80 kalorier, fedt-fri ost er tættere på 45. fetaost er lidt på den rigere side 90 kalorier pr kvart kop. (Værd, selv om, innit?)

Under alle omstændigheder, efter at greens og dressing, har du omkring 220 kalorier at lege med, så antager du se dine portionsstørrelser, bør du ikke have for meget besvær opholder under dette. Der er naturligvis mange flere sorter af salat end det grønne blad-baseret, så vi vil komme til dem i tide. Men se på det, nu har vi dækket salat, suppe, og sandwiches, den hellige treenighed af amerikanske frokoster.

Så pak en taske, fordi næste gang … Vi krydser grænsen.