Farerne ved en kost, der har et højt indhold af sukker og...

Farerne ved en kost, der har et højt indhold af sukker og salt

DEL

Spise en kost højt indhold af sukker og salt kan være farligt for dit helbred, såvel som for din talje. Hvis du har problemer plukke ud sunde fødevarer, så tal med din læge eller en ernæringsekspert til at lære at lave bedre mad valg. For bedre sundhed, er det også en god ide at træne regelmæssigt, så længe din læge giver den okay. Svømning, gåture og cykling er alle gode former for motion.

Hvilke fødevarer indeholder en hel del salt og sukker?

Ifølge KidsHealth, sodavand, kage, slik, småkager og sødet frugtsaft alle indeholder store mængder af sukker. Salt kan også findes i mange fødevarer. Ifølge MayoClinic.com, folk almindeligvis forbruge overskydende salt fra færdigpakkede, forarbejdede fødevarer. Kød og skaldyr er naturlige kilder til natrium, og folk også tilføje salt til fødevarer i form af bordsalt og sojasauce.

Risikoen ved denne diæt

Forbrugende overskydende salt og sukker kan have mange sundhedsmæssige konsekvenser. Mayo Clinic rapporter, at indtagelse af en god del af salt kan øge dine chancer for nyresygdom, forhøjet blodtryk og slagtilfælde, samt forårsager væskeretention i kroppen. Spise en kost højt indhold af sukker kan føre til fedme, diabetes, højt blodtryk og huller i tænderne.

Betydningen af ​​et højt salt og sukker

Unge i godt helbred bør indtage mere end 2.300 milligram salt hver dag. Dette antal går ned til 1500, hvis du er midaldrende eller ældre, har forhøjet blodtryk, nyresygdom eller er diabetiker.

Så vidt sukker går, Cleveland Clinic anbefaler, at kvinder indtager ikke mere end seks teskefulde sukker hver dag, og at mænd har mere end ni teskefulde hver dag. For at få en idé om, hvor meget sukker der er, en dåse regelmæssig sodavand indeholder omkring otte teskefulde.

Udvikling af bedre spisevaner

I stedet for at laste op på salt og kunstige sukkerstoffer, forsøge at gøre sundere spise valg. Spis mere frugt og grønt. Vælg fuldkornsbrød og pasta når det er muligt. Hvis du spiser mejeriprodukter, brug versioner fedtfattige. Når man spiser kød, forsøge at få magre udskæringer når det er muligt og ikke tilføje ekstra salt.

Advarsel

Spise en kost højt indhold af sukker og fedt er dårligt for dit helbred og din talje. Hvis du har problemer sparke dårlige spisevaner på egen hånd, tale med dig læge. Find sund madlavning klasser eller støttegrupper for folk, der forsøger at ændre deres kost.