Fem Kostregler, som du bør bryde

Fem Kostregler, som du bør bryde

DEL

Hvis du er blandt de 44% af amerikanerne, der går på en diæt hvert år, jeg har en god nyhed til dig! Igangværende videnskabelige forskning tyder på, at vægttab ikke behøver at lige sult, afsavn, og restriktiv diæt. Åbn en flaske rødvin og læse på.

Drik Vin

Ifølge en undersøgelse foretaget af forskere på Bostons Brigham og kvinders Hospital og offentliggjort i Archives of Internal Medicine, kvinder, der har indtaget en moderat mængde alkohol i mange år, vejede mindre end dem, der helt undlod at drikke.

Forskere anbefaler at holde sig til én drink for kvinder og to drinks for mænd om dagen. Med hensyn til drikke af valg, din bedste chance er rødvin.

Rødvin er rig på resveratrol og flavonoider, som er blevet krediteret med sine beskyttende virkninger på hjerte sundhed. Resveratrol, som findes i drue skind og frø, har vist sig at forøge HDL – de gode – kolesterolniveauer. Flavonoider beskytter yderligere mod hjertesygdomme ved at forebygge blodprop dannelse i arterierne.

Spise ost

Overrasket? Den franske fik det rigtige! Talrige undersøgelser viser, at et par bites af ost indtages efter et måltid stigning spytproduktion, hvilket mindsker risikoen for tandproblemer. Ost er også rig på calcium, phosphor, zink og B-vitaminer, som er vigtige i knogledannelse og tandemalje beskyttelse.

Forskere har også opdaget, at mæthed produceret af små mængder af fuldfed ost sorter fører til større langsigtet vægttab end de lavere fedtindhold modstykker.

Slap af

Har du bemærke, at du har tendens til at tage på i vægt, når du er stresset, selvom du spiser nøjagtig samme mængde mad? Det er ikke i dit hoved! Stress hormonet cortisol kan bremse dit stofskifte fører til vægtøgning.

Perioder med langvarig stress kan også ændre blodsukkeret fører til humørsvingninger og generelle træthed.

Søvn

Mangel på søvn har vist sig at forstyrre hormonbalancen i vores kroppe. Ghrelin – sult hormon, og leptin – den mæthed hormon niveauer har vist sig at være ændret i mennesker, der sover mindre end syv timer om natten.

De opholder sig op flere timer har også mere tid til at strejfe gennem skabene og spise en ekstra snack eller to.

Nyd chokolade

Når det kommer til vægttab, afsavn i sidste ende fører til frådseri. Gode ​​nyheder er, at der ikke er nogen grund til at fratage dig din største trang – chokolade!

Ifølge en undersøgelse i Journal of Nutrition, folk, der spiste mørk chokolade havde mindre betændelse i kroppen, som er forbundet med færre fremtidige hjerteanfald. Hvis dette ikke var godt nok, har forskerne på Københavns Universitet opdaget, at folk higede færre sød, salt og fed mad og oplevet mere overordnet mæthed, når de snacked på chokolade.

Vælg mørk, kvalitet chokolade – gerne 70% og derover – og god fornøjelse!

Disclaimer: Oplysningerne i denne artikel er til uddannelsesmæssige formål, og bør ikke anvendes til diagnose eller at vejlede behandling uden en udtalelse fra en sundhedsperson. Enhver læser, der er bekymret over hans eller hendes helbred bør kontakte en læge til råds.