Folk Ignorerer Kostråd om Frugt og Grønt

Folk Ignorerer Kostråd om Frugt og Grønt

DEL

En rapport udstedt af et konsortium af offentlige, almennyttige sundhedsorganisationer og branchegrupper siger frugt indtag blandt voksne i USA har næppe steget siden 2015, mens vegetabilsk forbrug faktisk faldet.

The National Fruit & Vegetable Alliance (NFVA) Rapporten fandt også teenagere var endnu mindre tilbøjelige end voksne til at omfatte frugt og grøntsager i deres kost. Frugt og grønt i kosten blandt unge faktisk faldet en smule fra 2015.

På den positive side fandt den nationale handlingsplan Report Card, yngre børn øget deres vegetabilske forbruget med 3%, og frugt indtag sprang 11% siden 2015. Alliancen var hurtig til at tilføje, at ca. 90% af børn stadig ikke spise det foreslåede beløb af frugt og grøntsager.

De mange fordele ved frugt og grøntsager

Frugt og grøntsager er fyldt med vigtige vitaminer, mineraler og fibre, der kan sænke din risiko for at udvikle hjerte-kar-sygdomme og visse kræftformer, rapporterer Centers for Disease Control og Forebyggelse (CDC). Frugt og grøntsager indeholder også et lille antal kalorier og giver en følelse af oppustethed med ringe eller ingen fedt.

American Heart Association (AHA) anbefaler at spise mindst otte portioner frugt og grønt hver dag. En typisk voksen, der indtager 2.000 kalorier dagligt bør forsøge at spise fire til fem kopper af grøntsager og frugter dagligt.

Simple måder at tilføje frugt og grøntsager til din kost

Det er nemt at tilføje ekstra frugt og grøntsager i din daglige kost. AHA foreslår at kombinere frosne ærter med makaroni og ost, overbrusning blåbær eller jordbær over morgenmad korn og tilføjer spinat, broccoli og andre grøntsager til pizza. Du kan straks øge den ernæringsmæssige værdi af et æg omelet eller røræg ved at tilføje svampe, peberfrugt eller tomater.

En sund frugt godbid kan være så simpelt som at hælde 100% frugtsaft i en is bakke og lade det fryse det natten over, antyder CDC. Du og dine børn kan tilføje frugt terninger til vand og andre safter eller spise dem som mini-ispinde. Sunde dessert valg omfatter dåse frugt i lyset sirup, frisk frugt eller gelatine, der indeholder frugt.