Forbedre din kost i fem nemme trin

Forbedre din kost i fem nemme trin

DEL

Du har løst spise bedre i det nye år. Sætte mål omkring det nye år er lige så almindeligt som mislykkede kost. Ofte resolutioner er for vage og omfatter ikke specifikke nok skridt til at sikre succes. “Eat bedre” kommer ikke til at hjælpe dig med at oplive dine måltider eller bygge bedre spisevaner.

Følg disse 5 nemme trin og bedre, vil mere sund, lækker og penge at spare spise hjælpe dig med at nå dit mål. Hvad venter du på?

Trin et – Indarbejde kødløse måltider

Den Meatless mandag Tendensen går langt ud over den veganske frynser. Alle er ved at blive på denne sjove måde at ryste op din menu planlægning. Selv håbløse kødædere som forfatteren Kim O’Donnel, hvis mor gav hende en knogle for en bidering, har vedtaget nogle faste meatless måltider i deres kost. Det er på tide at holde op med at tænke på vegetariske måltider som afsavn. Det er ikke, hvad du udelade (kød sammen med sin mættet fedt og kolesterol), men hvad du tilføjer, der er at få folks hoveder vendte rundt.

Nye eventyr i kød-fri kost er årsag nogle til at nytænke deres ugentlige menuplaner. Ser man gennem O’Donnel s Meat Lovers Meatless Kogebog – Vegetar Opskrifter Carnivores fortære (se ny Værktøjer til Miljøvenlige Eating) byder på mange muligheder for at tilfredsstille vegetariske måltider. Den Shepherds Pie er et eksempel på en opskrift, der genfortolker en traditionel ret på en overraskende måde. (Vin & braiseret linser, schweiziske Chard, og en karameliseret løg sauce havde en tabel fuld af rovdyr råber på sekunder.) Prøv disse chips i stedet for din standard snack.

Kale Chips(Meget lidt tilpasset fra kød elskers Meatless Cookbook opskrift)

 

  • Et bundt af lacinato eller dinosaur grønkål.
  • Zip bladene fra stilke ved at klemme bladene ned nær bunden af ​​stilken og trække mod spidsen.
  • Skyl og centrifugering blade tør.
  • Kaste med 1 TBSP olivenolie, 1/4 tsk salt, 1/4 tsk rød chili flager, 1/8 tsk chipotle pulver.
  • Bages i 350 grad ovn omkring 8 minutter, indtil sprøde.

For trin-for-trin foto-opskrift af disse chips se Hvad er alt dette om Kale Chips?

Trin to – Bliv bedre med kniven

En af grundene til, at mange mennesker tage telefonen og orden takeout eller levering er, at de tænker på madlavning som en akkord. Madlavning føles mindre end sjov, når du ikke ved, hvordan man bruger en kniv effektivt. Korrekt kniv færdigheder ikke kun gøre maden koge mere jævnt og gøre det ser mere attraktive, de også skære ned den tid det tager dig at lave mad. Med den anmelderroste nye bog, Komplet Book of kniv færdigheder, af Jeffrey Elliot og James P DeWan får du trin-for-trin fotografering (med nyttige grafik fokus dig på undervisningen punkt).

Må ikke kender forskellen mellem en brunoise (terning) og en batonette (tror selleri stick)? Du er ikke alene, og denne bog lærer dig disse samt udskæring færdigheder, filetering fisk, pit og hugge en mango, sektion en orange ( ”Supremes”) eller carving en kalkun. Du kan lave nedskæringer som en pro, denne bog viser dig hvordan.

Denne bog, spiralryg, så siderne ligge fladt, er som at have en tutor med dig i køkkenet. Klare billeder viser den korrekte og forkerte måde at gøre forskellige udskæringer. Du kan også se forfatteren i aktion her på OzerskyTV.com. At blive mere dygtige til wielding din kniv, kan du finde mere glæde i madlavning sunde måltider i hjemmet.

Trin tre – Deltag i Gør Det Selv bølgen, Spar penge og spis bedre

Du er fascineret af konservesindustrien revolution. Det ser ud til, at alle gør pickles, syltetøj og gelé. Men har du køber en masse konservering udstyr? Nej. Har du nødt til at starte bage brød fra bunden? Ikke rigtig, men det er ikke svært, og du vil betale bare småpenge for sunde frisk brød, hvis du gør. Vil du give det prøve, hvis du kunne spare penge og gøre lækre måltider fra bunden? Vil du vide, hvor du skal begynde?

Hvad med hjemmelavede granola på mindre tid end det tager dig at køre eller gå til en butik for at købe det? DIY pet food? DIY pizza, pickles, brød, de er alle her.

DIY Delicious er en venlig vejledning, der gør det alle synes så let. Inspireret af et besøg på hendes tante Mil hus med sin velassorteret spisekammer, Barrington anført indføre selv og andre til glæderne ved hjemmelavede fødevarer, vi har vænnet sig til at købe. Flere og flere, vi har set sundhedsmæssige konsekvenser fra forarbejdede og emballerede varer, tiden er moden til at prøve en lille DIY i dit eget køkken.

Trin Fire – Prøv at spise fra en anden kultur

Begynder at få i en skure? Ingen tid eller penge til at rejse? Hvorfor ikke ryste op med madlavning fra en ny kultur? Tilføj en ret fra Korea eller Japan. Den smukke nye køkken Korea kan vise dig enkle opskrifter til at indarbejde i din almindelige rotation. Faktisk kan du dække tre tendenser på én gang. Lav en meatless måltid, lage din egen Kimchi og tjene en autentisk DIY koreansk fad. Yongja Kim, forfatteren er velkendt i Korea og kun lige gør indhug i USA. Denne kogebog kunne gøre for koreansk madlavning hvad Joyce Chen gjorde for kinesisk. Hun tilskriver den slanke figur af mange koreanerne til deres sunde mad. Med sin vægt på årstidens hjemmelavede fødevarer og den allestedsnærværende kimchi (fermenteret godhed for din krop), er du sikker på at finde glæde i dette køkken.

Trin Fem – Spis suppe – langsomt!

Ikke alene er suppe dejligt at spise, når det er koldt, men spiser en skål suppe, før dit måltid kan hjælpe dig med at reducere mængden af ​​kalorier du tager i. Det er rigtigt, at mæthed, at signal, der fortæller din hjerne du er fuld, tager tyve minutter til at registrere i din hjerne. Den blotte langsomt nipper suppe giver dig et forspring på, at 20 minutters forsinkelse mellem mave og hjerne.

Grave ind i en tallerken med mad, når du er sulten, du er meget mere tilbøjelige til at spise for meget. Din hjerne kan simpelthen ikke indhente, men langsomt savoring en skål suppe vil give det en chance. Den nye bog om skaldyr fra Culinary Institute of America er nyligt opdateret og udvidet i denne anden udgave med trin-for-trin teknikker og opskrifter fra etoufee til saftige, waterzooi til udon. Det omfatter selv garnishes og tilbehør såsom kiks og kiks, pistou og harissa.

Madlavning derhjemme, indarbejde meatless måltider og tilføje fødevarer fra sunde kulturer, vedtage en DIY holdning og nyder et godt skål suppe er alle måder at øge sort og ernæring i dine menuer. Undgå de mættede fedtstoffer og natrium i takeout fødevarer vil gå langt for at møde dine sunde resolutioner!