Forbedrer dit helbred med Paleo Diæt: Hulemands Diæten

Forbedrer dit helbred med Paleo Diæt: Hulemands Diæten

DEL

Paleo kommer af ordet stenalder.

Den Ældste stenalder æra, også kendt som stenalderen, var en tid præget af udviklingen af ​​stenredskaber og væg graveringer. Den Paleo kost er mønstret efter kosten hulemand følges under denne æra.

Grundlæggende om en Paleo kost

Paleokost er baseret på den vane at spise af menneskelige forfædre, der levede før udviklingen af ​​landbruget, mere end 10.000 år siden. Den paleolitikum menneskelige kost bestod hovedsagelig af vildtlevende vildt, fisk, honning Når tilgængelig, og vilde voksen vegetabilske fødevarer. En meget begrænset mængde korn, hvor indgår i kosten. De Paleolithic mennesker spiste også nogen mejeriprodukter, olier, salt eller forarbejdede fødevarer.

Det er falsk antagelse at tro, at Ældste stenalder mennesker ikke spise kulhydrater. Faktisk 45-50% af deres daglige indtag kom fra kulhydrater. Den måde, at deres kost afveg fra gennemsnittet kost i dag er, at størstedelen af ​​de kulhydrater i en Paleo kom fra grøntsager og frugter. I modsætning til i dag meget lidt kulhydrater kom fra korn og intet blev raffineret eller forarbejdet.

Det skal også huskes, at Ældste stenalder mennesker lever et meget fysisk aktivt liv. For virkelig at efterligne den livsstil af de Ældste stenalder forfædre, skal motion være inkluderet som en del af et sundt liv.

De grundlæggende regler for at følge Paleo Diæt

Efter disse tips vil hjælpe en person med at planlægge en sund kost, der afspejler spisevaner vores stenalder forfædre.

  • Spis hele, naturlige, friske fødevarer.
  • Undgå alle forarbejdede fødevarer, transfedtsyrer, raffineret korn og sukker.
  • Forbruge en kost højt i frugt, grøntsager og nødder.
  • Øge forbruget af magre proteiner såsom fisk, fjerkræ, vildt kød og magre udskæringer af rødt kød.

Forskning på Paleo Diæt

Mens forskning på Paleo kost er begrænset, har den forskning, der er tilgængelig vist, at Paleo kost er sundere end den gennemsnitlige amerikanske kost. Dette skyldes, at Paleo kost er fedtfattig og kolesterol. Det har også fokus på en forøgelse af frugt og grøntsager.

Den nuværende forskning også, at mennesker, der følger en diæt mønstret efter Ældste stenalder mennesker har lavere risiko for hjerte-kar-sygdom og har bedre kontrolleret blodsukker.

Det ene område, som forskning udtrykker forsigtighed omkring begrænser dagbog fra kosten. Farm dyrkede planter og dyr har mindre calcium end de, der findes i naturen. En person kan være nødvendigt at inkludere lavt fedtindhold dagbog produkter i kosten for at modtage tilstrækkelige mængder af calcium.

Ved at lære om kost fra de ældste stenalder mennesker og efterligne deres livsstil kan mennesker forbedre deres spisevaner i denne moderne tidsalder