Hvedefri kost for Sund Vægttab: tab sig nemt ved at eliminere hvede...

Hvedefri kost for Sund Vægttab: tab sig nemt ved at eliminere hvede og gluten i brød og pasta

DEL

Leder du efter en nem måde at tabe sig uden at sulte? En hvede fri kost er effektivt for mange mennesker. Hvedemel er en af ​​de mest almindelige fødevareallergi, og selv en lille hvede intolerance kan sabotere vægttab. Går hvede-fri eller glutenfri er en sund måde at puste nyt liv i energi og kaste pounds hurtigt og nemt.

Hvede Intolerance og Vægttab

Hvede allergi er en af ​​de mest almindelige fødevarer følsomheder i den vestlige verden. Læger og naturlæger tror, ​​det kan skyldes, at hvedekerner har været så raffineret og modificeret i løbet års dyrkning, men årsagen er faktisk ligegyldigt: den nederste linje er, at mange, hvis ikke de fleste, folk er lidt hvede intolerante.

Denne hvede intolerance forårsager en række trivielle symptomer, der tilføjer op, lige fra hverdagens træthed til moodiness til vægtøgning. Og tage hvede ud af kosten kan have dramatiske ændringer i alle disse områder, især i hurtig og nem vægttab.

Milwaukee hjertespecialist Dr. William Davis skriver, på The Heart Scan Blog:

De fleste mennesker, der går hvede-fri tabe sig, nogle gange dramatisk. De fleste mennesker føler sig også bedre: mere energi, mere vågen, bedre søvn, mindre humørsvingninger. Igen og igen, vil mennesker, der forsøger dette fortælle mig, at dagtimerne grogginess de har lidt og levet med i årevis, og ville behandle med masser af koffein, er pludselig væk.

Dr. Davis anbefaler at fjerne hvede fra kosten helt til hurtige resultater. Han beskriver også den virkning, som en hvede-fri kost har på at forbedre kolesteroltallet af sine patienter, at hæve den sunde HDL og sænker LDL selv hos patienter, som ikke tabe.

Hvede eller glutenfri diæt?

Nogle eksperter mener, at det er gluten protein i hvede, der forårsager problemer. Disse læger anbefaler at man undgår alle de korn, der indeholder gluten (hvede, spelt, rug, havre og byg) til optimal vægttab.

Går glutenfri er en meget tricky proposition, da det gør det meget vanskeligt at finde brød, korn og andre kornprodukter, der er kost-venlige. Og i de fleste tilfælde, er det hvedemel alene, der ikke er veltolereret.

En mulighed er at prøve en hvede-fri kost i et par uger, og bemærker resultaterne i en diæt tidsskrift, før du prøver en glutenfri diæt for et par uger, og derefter skifte tilbage. Givet lidt tid og eksperimenter, vil kroppen normalt sende klare signaler om, hvilke fødevarer er sikre, og som ikke tåles godt. Gas, oppustethed, energi niveauer, og vægtøgning / tab er normalt klare tegn efter to til tre uger (eller i meget mindre tid).

Alternativer til hvedebrød, pasta, korn og bagning

For dem, der er interesseret i at prøve en hvede-fri diæt for at tabe sig, er der mange sunde alternativer til hvedemel i supermarkeder og helsekostforretninger i dag.

Det er nemt at finde brød, pasta, korn, og selv cookies og wienerbrød, der er hvede-fri eller glutenfri, samt kogebøger af hvede-fri opskrifter, der bruger alternative kornsorter såsom:

  • stavet
  • rug
  • byg
  • boghvede
  • amarant
  • kamut

Glutenfri korn er også populære, herunder muligheder såsom:

  • majs
  • ris
  • soja
  • quinoa

Mel og korn, der bør undgås på en hvede-fri kost kan nævnes:

 

  • hvidt mel
  • mel wienerbrød
  • mel fuldkornshvede
  • hirse
  • couscous
  • stavet – nært beslægtet med hvede, så nogle mennesker foretrækker at undgå det, mens andre tåler stavet godt

Alle disse alternative kerner tilbyde måder at opnå sundt vægttab let, naturligt og blot ved at undgå hvedemel i fødevarer.