Hvordan kan man reducere kolesterol med kost: kolesterolnedsættende levnedsmidler og naturmedicin

Hvordan kan man reducere kolesterol med kost: kolesterolnedsættende levnedsmidler og naturmedicin

DEL

En dårlig kost bidrager til hjertesygdomme og andre tilknyttede hjertekarsygdomme. Fødevarer rige på mættet fedt kan føre til forhøjet kolesterol. Højt indtag salt kan bidrage til forhøjet blodtryk, som kan forårsage hjertet til at arbejde hårdere. At vælge de rigtige fødevarer kan sænke dårlige kolesterol, ophøje gode kolesterol, og fremme en sund blodtryk til at fremme hjerte sundhed.

En kost for højt kolesteroltal – Reducerer fedt og kolesterolindtagelse

Mættet fedt, transfedtsyrer og kolesterol bidrager til plaque oprustning inden arterierne. Dette omfatter kranspulsårerne i hjertet, der fodre hjertemusklen. At reducere mængden af ​​disse usunde fedtstoffer og kolesterol i kosten kan medvirke til at sænke kolesterol i blodet og forhindre plaque oprustning forebygge hjertesygdomme. Mættet fedt er fast ved stuetemperatur og omfatter fødevarer såsom smør, bacon og ikke-mejeri-flødeerstatning. Olivenolie, rapsolie og trans-fedt fri margarine er bedre valg.

Vælg magert kød og fedtfattige mejeriprodukter til at sænke kolesterol

Fedt fra kød, fjerkræ og mejeriprodukter kan bidrage til forhøjet kolesterol, men kød og mejeriprodukter kan være en del af et hjerte-sund kost. Vælg magert kød og fjerkræ, der er kogt eller grillet i stedet for stegt. Sats på lav eller nonfat mejeriprodukter. Fedtet fra bagt eller stegt Fisk er rig på omega-3 fedtsyrer, der sænker dårlige lavdensitetslipoprotein (LDL) kolesterol og hæver den gode high-density lipoprotein (HDL) kolesterol. Fjerkræ hud bør ikke indtages. Andre gode proteinkilder omfatter bælgfrugter og soja produkter.

Spis kolesterolsænkende frugt og grønt

Frugter og grøntsager er fyldt med opløselige fibre, som kan forhindre absorptionen af ​​cholesterol i tarmen. Nogle frugter og grøntsager indeholder antioxidanter, der bidrager til at sænke LDL og højere HDL-kolesterol. Friske frugter og grøntsager er bedst, selvom dåse og frosne sorter er god, når der tilføjes lidt eller ingen salt eller sukker. Undgå frugt og grøntsager med tunge saucer og cremer samt dem, der er stegt eller paneret.

Lavere kolesterol med fibre i hele kerner

Fuldkorn kan være en glimrende kilde til fiber, men man skal læse etiketten for at sikre, at de får den mest fibre pr servering. Vælg 100% hele korn brød, fuldkornspasta og brune ris. High-fiber, lavt sukkerindhold korn såsom havregryn og klid flager er også gode kilder til fiber og også gøre store snacks. Stedfortræder hvidt mel med mel til bagning hel-hvede. Knust hørfrø er også en glimrende kilde til fiber samt en god kilde til omega-3 fedtsyrer.

En kost for højt kolesteroltal inkluderer moderat spisning

Det er vigtigt at spise normale størrelser for at forhindre overdrevent kalorieindtag, der kan føre til vægtøgning og fedme. Overskydende kropsfedt i sig selv er en risikofaktor for hjertesygdom. Salt bør også indtages i moderate mængder, fordi højt indtag salt kan bidrage til højt blodtryk. Det er vigtigt at læse natrium niveauer på fødevarers etiketter, fordi mange forarbejdede fødevarer indeholder store mængder af natrium.