Hvorfor ender nogle livsstilsændringer i vægtforøgelse?

Hvorfor ender nogle livsstilsændringer i vægtforøgelse?

DEL

Det er skuffende, når en person går på en kost plan for at tabe kropsfedt og ender op med mere kropsfedt.

Kosten strategier, der involverer mad afsavn og kalorie-optælling er mere tilbøjelige til at denne negative konsekvens. Nogle mennesker fejlagtigt bebrejde sig selv for at mangle den viljestyrke til effektiv gennemførelse af kosten strategi. Denne selvanklager ofte forværres af diæter modvilje mod at kigge efter bedre forklaringer på den uønskede resultat. Hvis der findes årsagen til den manglende tabe kropsfedt, så bliver det lettere at vide, hvad der skal tilføjes eller fjernes fra kosten planen at gøre det mere effektivt.

Svækkelse af kostplaner med kalorieoptælling

I kalorie-optælling tilgang til legemsvægtkontrolaktivitet, dieters tilbøjelige til at spise diætetiske fødevarer og drikkevarer at sikre, at kalorieindtag er lav. Det antages, at man vil tabe kropsvægt når kalorieindtag er lavere end kaloriefattige udgifter. Denne antagelse har en tendens til at ignorere det punkt, at den kaloriefattige fødevarer (eller produkter) kan stimulere trang, hvilket gør det nødvendigt for den person til at forbruge mere mad. Dette kan gøre det vanskeligere at holde den kaloriefattige input lavere end produktionen.

Nogle kaloriefattige produkter kan forstyrre den metaboliske maskiner, hvilket gør det vanskeligt at forbrænde flere kalorier end input kaloriefattige. Nogle kan skåne den lagrede kropsfedt fra at blive brændt, og nogle kan lette syntesen og lagring af fedt. Nogle kan sænke blodsukkerniveauet og stimulere trang til mad. Igen kan diæter forbruge mere mad at give brændstof til kroppens energiomsætning. Dette kan resultere i mere fedt gevinst.

Denne kosttilgang kan arbejde meget effektivt, hvis normale fødevarer (uforarbejdede fødevarer) forbruges. Disse raffinerede fødevarer indeholder sædvanligvis betydelige mængder af kostfibre, som kan medvirke til at forebygge sult og overdrevne trang. Det centrale punkt, der gøres her er, at samspillet mellem maden med kroppen er ofte vigtigere end den brændværdi af det forbrugte stof. En effektiv kosten planen skal tage denne mad-krop interaktionen i betragtning ved udformningen af ​​strategien.

Kunstige sødemidler kan øge kropsfedt

Kunstige sødemidler er en betydelig bekymring for Dieters fordi de fremmer kropsfedt gevinst. Kunstige sødemidler er til stede i light sodavand og nogle kalorielette fødevarer. Talrige undersøgelser har vist, at kunstige sødemidler kan forårsage kropsfedt gain [1,2,3] (omend ved indirekte virkning). De kan øge fødeindtagelse [2,3,4] ved at forstyrre appetit kontrolmekanisme [1,2]. Fjernelse af kunstige sødestoffer fra menuen kan gøre en kosten strategi mere effektiv.

Fjernelse af kunstige sødemidler fra en kosten planen er her vist som et eksempel på, hvad der kan udelades fra et diætetisk protokol til at forbedre et diætetisk vægttab strategi blev disse sødemidler er rigt repræsenteret i fødevarer. Derudover er der mange mennesker forbruge dem i større mængder i forhold til deres ikke-kosten modstykker baseret på den fejlagtige antagelse, at de ikke kan bidrage til vægtøgning, fordi de er kalorie-fri. Pointen, at disse sødemidler er kropsfedt bygherrer bliver skjult af denne kalorie-fri profil.