Hvorfor Omega 3 er en mangelvare i dagens Kost: Moderne Behandling og...

Hvorfor Omega 3 er en mangelvare i dagens Kost: Moderne Behandling og Industrielle Landbrug er Årsagen til Udtømmelse

DEL

Først for nylig har omega 3 begyndt at blive anerkendt som nødvendige for vores generelle sundhed. En anden flerumættet fedt, omega 6, blev opdaget i 1930’erne, men det var en anden 40 år før omega 3 blev fundet at være afgørende.

Hvordan Omega 6 får overtaget

Desværre for den menneskelige krop, i disse 40 år, omega 6 blev en stadig mere almindelig del af vores kost. Acres tildeles sojabønner steget dramatisk på grund af landbrugsstøtte. Olie-processorer fundet de kunne udvinde olien fra disse og andre frø (omega 6s). Omtrent på samme tid, begyndte sundhedsorganisationer til at rådgive begrænse mættet fedt, samt kolesterol, og hvad ved du, her er disse vidunderlige flydende flerumættede olier. Disse var lavt indhold af mættet fedt og helt fri for cholesterol.

Processorer fandt en fejl i dem. Harskning indtraf for hurtigt i det emballerede produkt forårsaget af iltning af nogle ”mindre ligegyldige” fedtstoffer, omega 3 fedtsyrer. Den løsning, selvfølgelig, var at fjerne dem for at udvide den yderst vigtige holdbarhed af produktet.

Desuden er køer og høns, der var blevet rejst på græs og andre grønne nu holdt i feedlots fodring på majs og soja. Da greens indeholdt omega 3 fedtsyrer, det producerede nu kød har betydeligt flere omega 6s med lidt omega 3 fedtsyrer. Da disse to næringsstoffer fungere som konkurrenter at komme ind vores celler, for meget omega 6 resultater i den lille omega 3 tilgængelig ikke at kunne komme ind i cellerne.

Få dine Omega 3 fedtsyrer i dag

Som allerede nævnt, disse ønskelige flerumættede fedtstoffer er i greens af planter, såvel som dyr, der er tilladt at spise dem. Med fremkomsten af ​​moderne landbrugsmetoder, fritgående er næsten en saga blot og dyrere, når du finder det.

Ifølge The Queen of Fats af Susan Allport (University of California Press), har plantebiologer arbejdet på lav alfa linolensyre (omega 3) sorter af sojabønner og undersøger nu en lignende form for rapsfrø. Allport angiver deres mål, selvfølgelig, er længere hylde stabilitet, samt reduceret hydrogeneringsreaktioner omkostninger.

Derfor er den mere naturlig og mindre forarbejdet en fødevare er, jo mere sandsynligt vil det have de omega 3 fedtsyrer det skal. Grundlæggende retningslinjer omfatter:

Spis din fisk, især de fede sorter, dvs. laks og tun med så lidt forarbejdning som muligt (nix de paneret fisk pinde).

Grønne, igen med lidt eller ingen behandling, bør være en regelmæssig del af din kost.

Begræns omega 6 kilder, især de frøolier, dvs. majs. En støvregn af olivenolie på toast smager rigtig godt.

Læs altid etiketter på produkter og sammenligne mærker for optagelse af sådanne ting som transfedtsyrer eller delvist hydrogeneret.

Viden er magt (& bedre sundhed)

Hold dig opdateret om fødevareteknologi og innovationer at dechifrere som er til gavn for dig, og som er simpelthen at berige producenten (som regel på bekostning af dit helbred).