Kostplaner for at gå glutenfri

Kostplaner for at gå glutenfri

DEL

Justering til et lavt indhold af gluten kost plan betyder at ændre dit liv. At gå ud at spise, for eksempel, vil altid være et problem, især når det kommer til at krydse forureningsproblemerne. Selv pommes frites på fast food restauranter er ikke sikkert, fordi mange steder koge dem i den samme olie som de kokken alt andet i, hvilket kan føre til at du er meget syg.

Det betyder, at du er nødt til at begynde at tage ansvaret for din egen ernæring og sundhed ved grundlæggende at ændre, hvordan du ser på mad. Dine spisevaner bliver nødt til at ændre sig, startende med at lære at lave mad med lavt gluten fødevarer.

Udvid den kulinariske oplevelse

Den bedste del om at finde opskrifter, der er naturligt glutenfri, er, at du vil være betydeligt udvide dine madoplevelser. Visse typer af fødevarer er mere tilbøjelige til at blive lavet uden ingredienser med glukose, herunder thailandske mad, sydlige indiske retter og reelle mexicanske måltider.

Ryst op dit måltid vaner – bogstaveligt talt – ved at eksperimentere med glutenfri panering til kylling, fisk eller endda veggies. En endnu blanding af masa og majsmel kombineret med sort peber og krydderier salt vil gøre en meget velsmagende panering. Brug et æg vask på dit kød eller grøntsager for at hjælpe den opdræt stick og derefter steges i lidt olivenolie. Forskellige krydderier kan fremkalde en række verdens madoplevelser – brug fiskesauce, sesamolie eller ingefær til en asiatisk smag eller koriander, fennikel og citron til en Middelhavet smag. Disse varianter og tilberedningsmetoder kan udvides i røre yngel. Lav din egen eller oplev glutenfri saucer og marinader som dem, der foretages af San-J.

Gluten Fri Medicin

Medicin bliver bedre om at bruge majsstivelse i stedet for gelatiniseret hvedestivelse men nogle generiske receptpligtig medicin stadig bruge hvedestivelse. Sørg for at lade din læge og på apoteket, hvis du har cøliaki sygdom eller en anden følsomhed over for gluten og specifikt beder om den type medicin, du køber. Hvis lægen eller apoteket ikke kan løse dine problemer og fortælle dig, hvis din medicin er sikker, kan det være værd at se på en anden mening.

Gluten gemmer sig i mærkelige steder. Sojasovs, barbecue sauce, morgenmadsprodukter (især noget sødet med bygmalt, herunder Rice Crispies, selvom Rice Chex og Corn Chex nu glutenfri), bindinger i forarbejdede fødevarer og forskellige smagsstoffer kan alle have skjult gluten.

Selv når kraftigt at læse etiketter, er det muligt at blive syg på grund af krydskontaminering spørgsmål og skjulte glukose. Men Food Allergen Mærkning og Consumer Protection Act kræver pakket fødevareetiketterne til listen tilstedeværelsen af ​​visse allergener, herunder hvede. Dog kan produkter med rug, byg og malt indeholder gluten, men er ikke altid så klar. Ifølge Vanessa Burgess, forfatter til The glutenfri Pantry (AuthorHouse), kan gluten findes i modificeret stivelse fødevarer, der ikke har en mere specifik kilde, MSG, slik, ris sirup, karamel farve, dextrin, hydrolyseret vegetabilsk protein og selv i den lim du slikker at lukke en konvolut.

Stedfortræder for Korn

Ris, quinoa, boghvede, hirse og amarant er ikke hvedekerner, men bruges ofte som om de er i den kulinariske verden. Du kan finde dem i dine gluten fri brødblandinger og kan bruge dem som en erstatning for pasta i andre retter.

Der er stoffer i mange af disse korn, der bliver omtalt som gluten, men de er ikke magen til den gliadin i hvede, så på trods af navnet forvirring, de er ikke et problem for folk, der har celiacs sygdom. mennesker med en glutenallergi som også har problemer med andre kornsorter, kan imidlertid have Crohns sygdom så godt. Spørg din læge, hvis din sensitivitet strækker sig længere end hvede produkter.

Lavt glykæmisk Sandwiches

Corn tortillas kan være den mest alsidige mad, at en glutenfri diæt kan drage fordel af. Tortillas kan bruges til at gøre

  • Sandwiches: Varme i en klippefast pan, spredt bare en lille smule olivenolie på oversiden, vend det når tortilla begynder at boble, og drys revet ost efter klappen. Når osten smelter, er det gjort. Tilføj kød, fastgørelser, krydderier og fold.
  • Holdere til hotdogs: Tilføj i peberfrugter, løg, relish og andre ønskede krydderier.
  • Mini pizzaer: Tilføj lidt olivenolie til bunden af ​​tortilla, som du koge det i støbejern pan så det vil sprød i stedet for brænde.
  • Crepes: Coat tortilla med kanel og smør og steg forsigtigt da smør ryger langt lavere end olivenolie. Tilføje ønskede pie påfyldning.