Kostvalg kan forårsage lavt blodsukker: Håndtering af ikke-diabetes relateret hypoglykæmi

Kostvalg kan forårsage lavt blodsukker: Håndtering af ikke-diabetes relateret hypoglykæmi

DEL

Når hypoglykæmi strejker, du føler dig svimmel, din hjerne skyer forbi, du begynder at føle usikker og irritabel. Kort sagt, du føler dig syg, og du har brug for at spise. Men for at kunne håndtere et stabilt niveau af blodsukker og bryde fri fra pendulets af op-og nedture og alle de ledsagende symptomer, du har brug for en stabil, langsigtet plan.

”Hvordan og hvorfor” for hypoglykæmi

Hypoglykæmi er forårsaget af bugspytkirtlen frigiver for meget insulin som reaktion på et højt niveau af glucose i blodet. Dette har den virkning at droppe blodsukkerniveauet for lavt. Normalt er insulin frigivet til at hjælpe modulere glucose niveauer i blodet. Glucose kommer fra kulhydrater, der nedbrydes til simple sukkerarter under fordøjelsen og frigives til blodet.

I betragtning af den typiske amerikanske kost, der er høj i kulhydrater og sukker, er det ikke svært at sætte dit blodsukker off-kilter. Disse kulhydrater omfatter brød, frugt og grøntsager, samt småkager, over-forarbejdede snacks, slik og alkohol.

Håndtering af hypoglykæmi

 

En læge kan hjælpe dig med at opdage, hvad den underliggende årsag er, at der fører til dit blod sukker gynger, udelukke diabetes og afgøre, om du har reaktiv eller fastende hypoglykæmi.

For reaktiv hypoglykæmi, er årsagerne til hvilke debatteres, du kan klare det ved at spise mindre måltider oftere. Du bliver nødt til at eksperimentere med, hvad der virker for dig, men det anbefales at spise noget om hver 3 timer.

Vælg mellem en række fødevarer, og når du vælger kulhydrater-mål for de sundeste dem. Disse ville være korn og husholdningsmaskiner, der er højt fiber, såsom brune ris i stedet for hvide ris. Generelt noget, der er blevet behandlet, eller ”beriget”, bør undgås, fordi fibrene som regel har fået fjernet ud af det.

Til hjælp til at vælge de bedste fødevarer til at holde dit blodsukkerniveau moduleret, bruge det glykæmiske indeks for reference.

Det rangerer fødevarer efter, hvor hurtigt de er fordøjet og føre til, at stigning i insulinproduktionen, når alt for meget glukose er i blodbanen. Målet for lav GI fødevarer, da de er fordøjet langsommere og kun forårsage en blip i glucoseniveauer i modsætning til et brag.

Det glykæmiske indeks kan også hjælpe med at planlægge afbalancerede måltider. Hvis du kommer til at spise noget, der er opført som en høj GI Carb, kan du vælge et lavt GI carb at ledsage det, som vil hjælpe med at afbalancere den effekt på insulin produktion. Dette er især godt omkring helligdage og for at gå ud at spise, når måltider tendens til at være mere kulhydrat-tung.

For fastende hypoglykæmi, som kan være forårsaget af alkohol, visse lægemidler, sygdomme og hormonbalancen, er det vigtigste, du kan styre undgå alkohol. En læge vil være i stand til at rådgive dig om, hvorvidt din medicin eller hormon niveauer bidrager til dit blod sukker spørgsmål