Middelhavet nye forskning om type-2 diabetes: Kosten er mere effektiv end fedtfattig...

Middelhavet nye forskning om type-2 diabetes: Kosten er mere effektiv end fedtfattig mad

DEL

Undersøgelsen, Annals of Internal Medicine, så på 215 overvægtige mennesker nydiagnosticerede med type-2-diabetes, som aldrig havde fået medicin for tilstanden.

Efter fire år, 44 procent af befolkningen i middelhavskosten gruppe krævede medicinsk behandling for deres diabetes i forhold til 70 procent i fedtfattig kost gruppe. Emner i gruppen på middelhavskosten mistede også mere vægt og oplevede en vis forbedring i risikofaktorer for hjertesygdom. Det var en af ​​de længste sigt studier af sin art.

Middelhavskosten

Middelhavskosten blev populær på grund af en tilsyneladende paradoks bemærket af forskere: mennesker, der bor i området havde en relativ lav forekomst af hjertesygdomme på trods af det faktum, at de forbruges en fedtrig kost.

Forskellen var typen fedt: relativt lidt mættet fedt fra kød og mælkeprodukter, og mere sundt fedt fra olivenolie og nødder. Forbruget af disse sunde fedtstoffer kan hjælpe folk føler sig mere mæt efter at have spist og samtidig hjælpe hjertet.

Der er flere andre vigtige komponenter til Middelhavet kost.

 

  • Spis masser af frisk frugt og grøntsager. De fylde dig op og indeholder tonsvis af vitaminer og antioxidanter, der kan forbedre dit helbred.
  • Vælg fuldkorn end deres raffinerede, hvide modstykker. Fuldkorn indeholder flere fibre og vitaminer og hæve blodsukkeret langsommere, hvilket betyder, at du føler dig fuld længere og reducere din risiko for at få diabetes.
  • Reducer mængden af ​​forarbejdede fødevarer i din kost. Valg hele fødevarer vil automatisk reducere dårlige fedtstoffer, sukker og natrium i din kost til fordel for næringsstoffer, som vil gavne din krop.
  • Brug urter og krydderier til at give smag mad i stedet for salt. Hos nogle mennesker, kan reducere saltindtaget reducere din risiko for at få forhøjet blodtryk.
  • Forbruge fisk eller skaldyr regelmæssigt. Visse fisk, såsom sardiner, indeholder sunde fedtstoffer, der er godt for din hjerne.
  • Drik rødvin i moderate mængder. Hvis du ikke drikker alkohol, kan du få de samme fordele fra et glas lilla druesaft.
  • Motion hver dag. Gør hvad du nyder, såsom at gå eller svømning, og du vil styrke dit hjerte og føler sig bedre generelt.
  • Spis måltider med familie og venner. Det sociale aspekt af at nyde spisning sammen kan være lige så vigtigt som hvad du spiser.

Med vedtagelsen af ​​principperne i middelhavskosten, kan du nyde god mad, der er sundt for kroppen, for ikke at nævne reducere din risiko for betingelser såsom hjertesygdomme og diabetes.