Rå vegansk kost og sund graviditet: Hvilke fødevarer giver næringsstoffer for fosterudviklingen?

Rå vegansk kost og sund graviditet: Hvilke fødevarer giver næringsstoffer for fosterudviklingen?

DEL

Frugt, grøntsager, nødder og frø i deres naturlige uforarbejdede og ubehandlede tilstand er overlegne fødevarer til menneskekroppe. For en generation opdraget til at tro på ernæringsmæssige “fødevaregrupper” og “pyramider,” der er en frygt for, at en vegansk rå fødevarer kost ikke vil opfylde behovene hos et foster under udvikling. Mødre på en rå fødevarer behøver ikke at bekymre sig, hvis de foretage visse de har et tilstrækkeligt indtag af visse næringsstoffer.

Vægtøgning under graviditet

Vegansk rå foodist mødre tendens til at have minimal vægtøgning under graviditeten. Fordi de normalt spiser næringsrige fødevarer, det er ikke så stor en bekymring, som det ville være for kvinder, der spiser en standard amerikansk kost (SAD). Rå mødre ikke udgør med ødem eller hævelse, at læger er kommet til at se som “normale” og der føjer til vægtøgning. Produkterne af graviditeten, herunder moderkagen og fostervand, bør tilføje ca. 15 pounds til før-graviditet vægt af mødre på en levende fødevarer kost, mens kvinder på en SAD kost rådes til at få et gennemsnit på 25 lbs.

Omega 3 essentielle fedtsyrer for Brain Vækst

Udvikling af hjernen og rygmarven under fosterlivet afhænger af sunde fedtstoffer. Kroppen producerer ikke essentielle fedtsyrer (EFA’er); de skal komme fra kilder i kosten. Vegansk rå foodists ikke spiser wildcaught kolde fisk, som er en rig kilde til essentielle fedtsyrer, men de kan æde oprindelsen af ​​disse efas meget længere nede i fødekæden: blå-grønne alger. Spirulina er en superfood indeholdende EFA’er samt klorofyl og alle otte essentielle aminosyrer. Det er en komplet protein kilde, som kan opretholde de behov, fostrets vækst. Spirulina er rig på folinsyre, et vitamin vigtigt at forebygge neuralrørsdefekter, og vitamin K, som forhindrer neonatal hæmoragisk sygdom. Andre kilder til Omega-3 EFA medtage hør og hamp frø og valnødder. Det er vigtigt at spise omega-3 rige fødevarer samt andre fødevarer, der indeholder gode fedtstoffer såsom avocado, kokosnødder og solsikkefrø, der indeholder primært Omega-6 fedtsyrer. En gravid kvinde på en rå fødevarer kost bør ikke begrænse hendes indtag af sunde fedtstoffer.

Protein af høj kvalitet til at styrke graviditeten

Især for første gang mødre, et proteinrigt kost støtter ekstra belastning på hendes lever og nyrer. Højt blodtryk i slutningen af ​​graviditeten er et symptom, der angiver disse vigtige organer ikke gør deres arbejde. At mor har brug for at spise mere protein.

På en rå fødevarer kost, spirede frø og Spirulina er fremragende proteinrige fødevarer. Nødder kan være gennemblødt for at gøre dem mere fordøjelig og øge protein tilgængelighed. Selv om de ikke er tænkt som højt proteinindhold fødevarer, mørkegrønne bladgrøntsager gøre indeholder aminosyrer, der er komponenterne af protein. Øg mængden af ​​disse grøntsager i kosten under graviditeten ved at spise daglige salater og ved saftfremstilling wheatgrass, spinat, grønkål, persille, og romaine eller redleaf salat. Greens giver calcium og kan sættes til smoothies samt. Overvej også en anden kilde til rå protein i supplement form: ølgær. Følg etiketten retninger.

Probiotika bekæmper infektioner under graviditet

Aktive kulturer af “venlige” bakterier er meget vigtige i graviditeten. På grund af skiftende pH og immunreaktioner i den prænatale periode, kroppen er mere sårbare over for candida (gær) infektioner, som kan gøres værre ved overspisning frugt. En anden almindelig maternel infektion, der kan forårsage respiratorisk sygdom hos spædbørn er gruppe B streptococcus bakterier. Høje kolonier af sunde probiotika i kroppen bekæmpe disse infektioner, og gøre det sværere for dem at tage fat. En rå vegansk kost kan omfatte gærede fødevarer såsom dyrkede grøntsager eller Kombucha te. Kefir granulat kan tilsættes til kokos vand for at lave en potent probiotisk drink. Ikke-mejeri supplement former er også tilgængelige.

Supplement B-12

Alle moderne kost er mangelfuld i vitamin B-12, hvilket er afgørende for nerve udvikling. Det kan være, at mennesker har mistet evnen til at producere og absorbere vitamin B-12 i tarmen på grund af årtiers stadigt fattigere kost højt raffinerede fødevarer. For at være på den sikre side under graviditet, er en sublingual form af methylcobalamin anbefales. Alternativt kan injektioner være ordineret af en læge.

En mere effektiv krop

En graviditet næret på rå fødevarer har den fordel, levende enzymer, et væld af vitaminer, mineraler og andre næringsstoffer, der gør mødre føler stor. En mor, der har energi og føles godt vil være i stand til at arbejde effektivt og har en sund baby. Med blot et par overvejelser at forbedre kostindtagelse af essentielle fedtsyrer, protein af høj kvalitet og probiotika, plus et B-12 supplement, kan en rå fødevarer kost være en optimal kost for graviditet.