Reducer PMS symptomer med vitaminer og Kost

Reducer PMS symptomer med vitaminer og Kost

DEL

“PMS” står for præmenstruelt syndrom og symptomer kan omfatte brystspænding, oppustethed, hovedpine, irritabilitet, humørsvingninger, depression og mad cravings. En nærende kost, der indeholder bestemte vitaminer kan hjælpe med PMS symptomer.

Næringsstoffer, vitaminer og PMS

Ifølge WebMD calcium kan medvirke til at reducere visse PMS klager. Undersøgelser tyder på, at PMS syge er også en øget risiko for osteoporose. En tyrkisk undersøgelse om unge piges PMS symptomer fundet, at øget forbrug af mælk ofte ført til mindre oppustethed, kramper og mad cravings. Omkring 1.200 mg calcium har været foreslået daglig indtagelse.

Nogle undersøgelser tyder på vitamin B6 hjælper med at reducere symptomerne på PMS med bedre resultater end placebo. Høje niveauer af dette vitamin kan være giftige, så sørg for at tage råd fra en læge eller sygeplejerske, før du tager kosttilskud.

Kost og Fitness Tips til PMS

Reducer indtagelsen af ​​junk fødevarer, som kan forårsage væskeophobning og følge disse tips om kost og egnethed til at hjælpe med at reducere PMS:

  • Hold dit blodsukker stabilt at minimere humørsvingninger og vedligeholde energi niveauer. Undgå eller begrænse koffein og spise regelmæssige afbalancerede måltider.
  • Spis ikke for meget fedt. En nylig undersøgelse forbinder bryst ømhed med højt fedtindhold kost.
  • Motion kan bidrage til at afhjælpe PMS ved at hæve niveauet af ilt i kroppen og endorfiner kan reducere følsomheden over for smerte.
  • Åndedrætsøvelser (såsom dem, der udføres i yoga) kan hjælpe med at slappe af i kroppen og sindet.
  • Strækker er fremragende til at lindre spændinger og hjælper med at holde leddene fungerer gnidningsløst.
  • Low-impact motion kan være mere egnet til dem, der lider af alvorlige kramper og hovedpine. Prøv svømning, cykling og gang.

PMS kost – mad for at reducere symptomerne på præmenstruelt syndrom

PMS symptomer såsom væskeophobning, hovedpine og cravings kan blive forværret af fødevarer såsom hvede, sukker og koffein. Drik masser af vand og stoppe eller reducere forbruget af mættet fedt, hydrogenerede fedtstoffer, salt og alkohol. Følgende fødevarer kan bidrage til at fjerne PMS symptomer:

  • Bananer, cantaloupe og appelsiner indeholder kalium som har vist sig at være meget effektive til behandling af stærke til moderat PMS smerte.
  • Hørfrø er plante østrogener og en undersøgelse fra University of Toronto fundet hørfrø reduceret brystsmerter i præmenopausale kvinder.
  • Fødevarer, der indeholder vitamin B6 og zink lignende hvedekim og brune ris kan hjælpe balance østrogen og progesteron.
  • Sænke saltindtaget at lindre oppustethed.
  • Nødder indeholder gode fedtstoffer, der kan behandle mild depression.
  • Sesamfrø, mandler og andre kilder til calcium kan forhindre Pms- som en god indtagelse af dette mineral mindsker chancerne for PMS.

Forkæl PMS symptomer naturligt ved at forbruge nyttige vitaminer og mineraler såsom B6 og calcium. En god kost og fitness kan markant reducere oppustethed, kramper og humørsvingninger.