Sådan starter du med råkost

Sådan starter du med råkost

DEL

Rawists undgå fødevarer kogte over 116 grader F siger hjemmesiden Leve- og Raw Foods. Tilberedning af mad til højere temperaturer ødelægger deres livskraft-væsentlige enzymer, der hjælper med næringsabsorption og fordøjelse. Rå mad er forberedt gennem iblødsætning, tørring, spiring og blanding. Disse metoder ændrer foods’ teksturer til at bryde op monotoni af rå frugt og grøntsager. De fleste rå foodists er veganere-folk, der spiser ingen animalske produkter, herunder mejeri og æg.

Hvor skal man begynde

En rå kost kræver, at du at revidere hele din tilgang til mad. Begynd en gradvis overgang til en rå kost ved blot at spise sundere og udfasning kød og mejeriprodukter. Gør dine måltider består af hele fødevarer som brune ris og quinoa med masser af grøntsager og salater. Tillad dig selv nogle fisk eller kylling-valg vildtfangede eller organisk når det er muligt.

Fokus på frugt til morgenmad. Skift til kokos eller mandel mælk og yoghurt. Langsomme forandringer er mere tilbøjelige til at holde, da de vil blive en del af din rutine. Hvis du hopper lige ind i en helt rå kost fra en tilberedt mad plan, chancerne er, vil du føle frataget og overvældet førende til din rå kost at være en hurtig fase snarere end en forandring i deres liv.

Skift til mere rå mad

Du kan føle bedre bare at eliminere forarbejdede fødevarer og understrege mere frugt og grønt. Hvis du ønsker at fortsætte med at fase til en helt rå kost, gradvist fjerne et måltid om dagen. Start med frokost, hvor det er nemt at oprette en stor grøn salat lavet med en bred vifte af rå grøntsager og rå nødder klædt med citronsaft og tahini. Over tid, skifte til en rå morgenmad, som består af smoothies lavet med hamp protein og frossen frugt.

Efter en uge eller to, kan dine basale rå måltider blive kedeligt. Saml et par rå fødevarer bøger på biblioteket for at lære om forberedelse teknikker. To til at kigge efter er rå fødevarer, Real World af Matthew Kenney og Sarma Melngailis og Raw Food Rens ved Penni Shelton. Begge tilbyder nyttige forklaringer på rå fødevarer livsstil uden missionerende.

Tjek din lokale helsekost butik eller online for rå fødevarer som müsli, barer og kiks. Disse kan være pebret, men kan vise dig, hvad disse råvarer smager ligesom før du investerer i bekostning af en dehydrator til at gøre din egen. Eksperimentere med teknikker som iblødsætning nødder, hvilket gør rå hummus og endda skabe dine egne møtrik mælk.

At blive en Rawist

For at blive betragtet som en rawist, skal du spise mindst 75 procent af din mad rå. Dette efterlader dig plads til stadig gå ud og nyde mad en gang imellem, hvis du ønsker. Altid minde dig selv om din motivation for at gå rå. Så længe du har det bedre med de kostændringer, du har foretaget, skal du ikke være for hård ved dig selv, hvis du afviger til kogt mad en gang imellem.