Skift til Middelhavskost og livsstil

Skift til Middelhavskost og livsstil

DEL

Mere end en diæt, hvad der ofte omtales som Middelhavet Diæt er faktisk en livsstil. Et skift til denne livsstil kan gøre dig sundere og gladere.

Sundhedsmæssige fordele ved Middelhavet Diet

Middelhavet Diæt er høj i vegetabilske fødevarer og enkeltumættet fedt, og byder på fødevarer såsom friske grøntsager, nødder og fuldkorn. Fisk og fjerkræ runde ud kost, der giver helbredsstyrkende vitaminer, mineraler og antioxidanter. Middelhavet livsstil omfatter fysisk aktivitet og afslappet måltider. Kvaliteten af ​​maden er, hvad der er vigtigt, ikke mængden på pladen.

Forskning har vist, at et skifte til denne type af livsstil kan øge levetiden af ​​liv og reducere risikoen for kroniske sygdomme, såsom kræft, hjerte-kar-sygdom og endda Alzheimers. En ekstra fordel kan være tab af nogle.

Middelhavskost og livsstil gør sund!

Følg disse tips til effektivt at vedtage Middelhavet Diet:

  • Planlæg dine måltider forude. I stedet for at planlægge måltider omkring kød, planlægge dine måltider rundt grøntsager, bælgfrugter og fuldkorn.
  • Køb årstidens friske råvarer. Søg ud fødevarer, der er dyrket lokalt.
  • Prøv at spise 7 til 10 portioner af friske grøntsager og frugt hver dag.
  • Indarbejd friske fisk og fjerkræ i dine måltider to gange om ugen. Begræns mængden af ​​rødt kød du spiser til mindre end en gang om ugen. Når du splurging på rødt kød, skal du vælge magert, ikke-fedtholdige nedskæringer.
  • Hold sunde snacks handy. Selvom nødder er høj i kalorier, vil en håndfuld en dag med mandler, cashewnødder, eller pistacienødder tilfredsstille sult og samtidig være sund og let at transportere. Gulerødder, æbler og bananer tilbyde de samme fordele.
  • Brug hele korn brød og pasta.
  • Bruge olivenolie eller raps olie i stedet for smør i madlavningen og som dip til husholdningsmaskiner. Kig efter “ekstra-jomfru” eller “jomfruelige” olivenolie, som er de mindst forarbejdede og indeholder de fleste sundhedsmæssige fordele.
  • I stedet for at bruge salt, eksperimentere med friske urter og krydderier til krydderier.

For at få alle de fordele, som velsigner dem, der bor langs Middelhavets kyst, vedtage Middelhavet livsstil:

  • Få masser af fysisk aktivitet. Alle bør have mindst 30 minutters fysisk aktivitet hver dag. Hvis dit erhverv ikke er fysisk, så prøv at tage en gåtur eller cykeltur. For dem, der nyder det, gymnastiksalen er en glimrende mulighed med en bred vifte af fysiske aktiviteter.
  • Planlæg i tide til at spise. I Middelhavet livsstil, er måltider ikke spist på flugt eller stående på en morgenmad bar. De er adstadigt anliggender. Dæk bord. Sluk for fjernsynet. Vær opmærksom også dine sanser som du spiser. Nyd maden og den virksomhed, som du spiser med.
  • Har et glas rødvin om dagen.

Som du kan se, er det ganske let og behageligt at skifte til Middelhavet kost og livsstil.