Slankekure: The Power of Protein

Slankekure: The Power of Protein

DEL

Protein er en fundamental mængde af den menneskelige kost og kan findes i en række fødevarer. Protein bruges af kroppen til både bygge og reparere muskelvæv. Det er en primær ernæringsmæssig kilde for bodybuildere, atleter, og bekymret over deres velvære mennesker.

Komponenter i Protein

Ligesom andre makronæringsstoffer, er protein består af hydrogen, carbon, oxygen, og vigtigst, nitrogen. Kvælstof er vigtigt, fordi det hjælper kroppen opretholde en anabolsk eller muskel-bygning tilstand (Schwarzenegger, 1998). Nogle fødevarer indeholder komplet protein og tilbyder alle de aminosyrer, der er nødvendige for at opbygge muskler. Dette er også vigtigt, fordi kroppen kræver essentielle aminosyrer fra eksterne kilder til optimalt opbygge muskler. Mens kroppen producerer nogle aminosyrer på egen hånd, det kræver uden aminosyrer til at arbejde effektivt. Disse ”ideelle protein fødevarer” er æg, mælk, fisk og forskellige grøntsager.

Bedste Typer af protein

Men hvad er nogle af de bedste kilder til protein? Vores kroppe metabolisere og udnytte forskellige fødevarer på forskellige måder. Følgende oplysninger fra Schwarzenegger (1998) mængden af ​​protein (i vægtprocent) og netto udnyttelsen af ​​denne proteinkilde. I sidste ende, forklarer det, hvor meget protein er til stede i en fødevare, og hvor meget af det kan bruges af kroppen til at opbygge muskler.

Mad vægt% protein% Netto proteinudnyttelse

Æg 12 vægt% protein – 94% Netto proteinudnyttelse

Mælk 4 vægt% protein – 82% Netto proteinudnyttelse

Fisk 18-25 vægt% protein – 80% Netto proteinudnyttelse

Ost 22-36 vægt% protein – 70% Netto proteinudnyttelse

Brown Rice 8 vægt% protein 70% Netto proteinudnyttelse

Kød / Fowl 19-31 vægt% protein 68% Netto proteinudnyttelse

Sojamel 42 vægt% protein 61% Netto proteinudnyttelse

Det er indlysende, at æg indeholder den største mængde af anvendeligt protein med mælk som den anden mest brugbare kilde.

Det er vigtigt at indse, at bare fordi en fødevare indeholder en betydelig mængde af protein, at protein er ikke altid bruges af kroppen. Specifikt ost har betydeligt mere protein vægt- end mælk, endnu mælkeprotein bedre kan anvendes af kroppen til at opbygge muskler.

I sidste ende, ikke alle fødevarer er de samme. Det er klart, at nogle er meget bedre end andre for protein udnyttelse. Det er en almindelig misforståelse at indtage en fødevare tro, at det er sundt, når i virkeligheden en sundere (og måske dem mad) eksisterer. Det er grunden til, at det bliver vigtigt at forstå, hvilke fælles fødevarer har betydelige mængder af protein og en betydelig mængde af brugbar protein. For at opbygge muskler, vedligeholdelse vægt og opbygge en afbalanceret og proteinrig kost, æg, fisk og mælk er prime valg og fremragende kilder til praktisk protein.