En sund kost mod hjertesygdomme med laks, spinat og kalkun

En sund kost mod hjertesygdomme med laks, spinat og kalkun

DEL

Fødevarer, der bekæmper hjertesygdomme omfatter laks, spinat og kalkun. De pack vigtige næringsstoffer som omega 3 fedtsyrer, som er blevet vist af utallige undersøgelser som gavnlige for hjerte sundhed. Disse sunde fødevarer hjælpe til at nedsætte blodtrykket, hypertension er en væsentlig hjertesygdom. De regulerer også dårlige LDL (low density lipoprotein) kolesterol, som, hvis oxideret, bidrager til arterielle tilstopning.

Hjertesygdomme

Mayo Clinic har påpeget, at hjertesygdom er den mest udbredte dødsårsag i verden. I USA, den tegner sig for 40 procent af alle dødsfald. Denne dødelighed er mere end alle kræftdødsfald i USA tilsammen.

Hjertesygdom er også kendt som hjerte-kar-sygdom eller hjertesygdomme. Mere specifikt sygdomme, der kan betragtes som en sygdom af hjertet indbefatter aterosklerose, angina (brystsmerter), medfødte hjertefejl, hypertension eller højt blodtryk, og arteriel blokering, der fører til hjerteanfald og slagtilfælde. Disse betingelser kan løses ved livsstilsændringer, der involverer en streng diæt regime og regelmæssig motion.

Fødevarer, der bekæmper hjertesygdomme

Her er en liste over fødevarer, der kan indgå i en kost regime for at bekæmpe hjertesygdomme:

En kost, der indeholder laks er meget godt for hjertet

Af alle de fede, koldt vand fisk som tun og makrel, laks er den rigeste kilde til omega 3 fedtsyrer, som er blevet vist af utallige undersøgelser at være meget godt for hjertet. En servering af laks packs næsten 2 gm af eicosapentaensyre (EPA) og docosahexaensyre (DHA), som er typer omega 3 fedtsyre, der regulerer hjerterytmen, således gavnligt at Arrhythmia patienter. Disse syrer reducerer også de meget farlige lipoproteiner med meget lav densitet, som tilstopper arterier nemt. De forhindrer også aterosklerose og blodprop formationer.

Den British Heart Foundation anbefaler et dagligt forbrug på en eller to portioner fed fisk om ugen. The Food Standards Agency (FSA) er enig. Laks er den fed fisk, der pakker den største mængde af omega 3 fedtsyrer.

Spinat Hjælper kroppen med at bekæmpe hjertesygdomme

Spinat er en rig kilde til folat, magnesium og kalium, som hjælper med at sænke blodtrykket, således gavnlig for hypertensive patienter. Firs-fem gram kogt spinat indeholder 44 mcg af folat, hvilket er omkring 1/5 af ADT (anbefalede daglige tilførsel). Tre hundrede mikrogram (mcg) af folat er der fundet en dag til at reducere risikoen for hjertesygdomme med mindst 13 procent. Den samme mængde kogte spinat tilvejebringer også 290 mg kalium, som hjælper med at kontrollere blodtrykket.

En artikel med overskriften ”Spinat til Heart & Cardiovascular Health” hedder det, at spinat er en af ​​kun to vegetabilske kilder, den anden er broccoli, af coenzym Q10, som spiller en vigtig rolle i hjerte-kar og hjerte sundhed. Coenzym Q10 er ”afgørende for muskelstyrke i hele den menneskelige krop – og heartis en af ​​kroppens muskler.

Bekæmp hjertesygdomme med kalkun

Tyrkiet er en god kilde til protein, vitamin B6 og B12, og niacin. En 100 g servering af kalkunbryst leverer mere end 50 procent af vores daglige proteinbehov, med kun halvdelen af ​​mættet fedt fra rødt kød. Det vigtigste næringsstof fundet i Tyrkiet, der hjælper kroppens kamp mod hjertesygdomme er niacin, fordi det sænker homocystein. Høje homocystein øger risikoen for hjerteanfald, slagtilfælde og knogleskørhed.

Den vitaminerne B6 og B12 i Tyrkiet hjælpe kroppen omdanne protein, fedt og kulhydrater til energi.

Laks, spinat og kalkun er således essentielle fødevarer, der giver de rigtige næringsstoffer for kroppen at opretholde et sundt hjerte ved at regulere blodtrykket og LDL-kolesterol. Det er afgørende for en kost til at omfatte disse fødevarer for at give kroppen de forebyggende beføjelser mod hjertesygdomme. Men hvis hjertesygdomme er allerede en medicinsk tilstand, disse fødevarer pack også de næringsstoffer til at forsinke eller vende virkningerne af den frygtede sygdom, som er hjertesygdomme.