Tabe sig uden slankekure

Tabe sig uden slankekure

DEL

Der er mange forskellige kostvaner, der er blevet skabt i løbet af årene. Nogle er baseret på solid videnskab og involverer kontrollerende makro-nutirents.

Andre er mere esoteriske og har lidt videnskabeligt grundlag. I sidste ende er der dog kun én gennemprøvet metode til vægttab, og dette er forlænget kaloriefattige begrænsning. På trods af navnet, er denne løsning ikke at involvere slankekure overhovedet.

Sandheden bag slankekure

Det er en uheldig sandhed, at grundlaget for mange diæter er ikke videnskab, men penge. Der er et stort antal af kost planer, der involverer køber en særlige tillæg eller efter en bestemt metode. Den virkelige drivkraft her tendens til at være kommerciel interesse snarere end at finde den bedste måde at tabe fedt og forbedre sundheden. Så hvad er den nederste linje i slankekure? I sidste ende, at tabe vægt kommer ned til kalorier i versus kalorier ud. Spise mindre der behov får kroppen til at forbrænde lagrede kalorier, ideelt i form af kropsfedt. Det er her, problemerne begynder. Spise mindre synes at kræve kontinuerlig undereating som er den ubehagelige side af slankekure og i sidste ende har en tendens til at være umulig at overholde.

Skæring af kalorier uden slankekure

Så hvis nøglen til at tabe fedt er at spise mindre, hvordan er dette muligt uden dietiing? Den enkleste løsning er at høste fordelene af faste. En nem løsning er at tilføje i en dag eller to af fastende om ugen og spise normalt resten af ​​tiden. Dette er faktisk en ideel løsning for mange, fordi det giver mulighed for normal kost uden for disse faster mens stadig spise færre kalorier på en ugentlig basis. Hvordan fungerer det? Hvis en normal dag indebærer at spise 3000 kalorier, vil en normal uge være 21000 kalorier. Måske en diæter ønsker at reducere kalorier ved 300 per dag, for en daglig alt 2700 eller en ugentlig alt 18900. Dette vil føre til mindre fedttab på en uge for uge basis, selv om processen vil være langsom. Det indebærer også at ændre valg af fødevarer eller gøre ofre på en dag til dag basis. Dette er den metode de fleste kost løsninger foreslår.

Hvis vi tilføjer en 24 timers hurtigt ind i blandingen, tingene bliver lidt anderledes. For eksempel,

  • Mandag 3000 kalorier
  • Tirsdag 3000 kalorier
  • Onsdag 0 kalorier
  • Torsdag 3000 kalorier
  • Fredag ​​3000 kalorier
  • Lørdag 3000 kalorier
  • Søndag 3000 kalorier
  • Total = 18000 kalorier

Pludselig er der kun 6 dage til at spise 3000 kalorier om dagen, er kalorier reduceret til kun 18000 pr uge, og der er ikke behov for at ændre valg af fødevarer eller begrænse fødeindtagelsen på daglig basis.

De sundhedsmæssige fordele ved faste

Reduktion ugentlige kalorier er ikke den eneste fordel ved at indarbejde en fasteperiode på regelmæssig basis. Fastende har vist sig at producere bemærkelsesværdige positive virkninger på en række sundhedsmæssige markører. Disse omfatter:

  1. Øget insulinfølsomhed
  2. Øget lipolyse
  3. Øgede væksthormonniveauer
  4. Øget tab vægt
  5. Ingen reduktion i hvile stofskifte

Det er klart, disse sundhedsmæssige fordele gøre en kort hurtig noget at overveje, især i betragtning af, at disse fordele er mærkbare efter så lidt som 18 timers faste. Anekdotisk, er fastende været forbundet med øget mental accuity og produktivitet. De fleste mennesker tilpasse sig hurtigt til den fasteperiode uden problemer så godt.

I betragtning af de potentielle sundhedsmæssige og fedttab fordele ved faste, det er bestemt værd at prøve. Mange mennesker oplever, at det bliver en livsstil valg snarere end en kort tid kost. I betragtning af at reduceret kalorieindtag er den eneste bevist fedttab strategi, der er faktisk bakket op af videnskaben, det gør også en forfriskende ændring fra slange olie sælger, der skubber den nyeste kost fad på dem, der søger sundhed og fedttab