The Raw Food Diet: hvorfor mange mennesker vælger at spise rå

The Raw Food Diet: hvorfor mange mennesker vælger at spise rå

DEL

Den rå fødevarer kost bliver mere og mere populære i Nordamerika, som flere og flere mennesker bliver opmærksomme på præcis, hvad der er i den mad, der forbruges. Denne artikel, med henvisning til at leve på levende foder af Alissa Cohen, afslører, hvad den brede offentlighed er faktisk spiser og hvorfor så mange mennesker har besluttet at gå rå.

Hvad er en råkost?

Den rå eller levende fødevarer kost består af ubehandlede frugter, grøntsager, nødder, frø, og spirede kerner. Fødevarer er ikke forarbejdet, opvarmet, eller kogte. Det er simpelthen det hele mad i sin naturlige tilstand.

Hvad er på menuen Raw Food?

Her er en delvis liste over, hvad der kan spises på en rå fødevarer kost. Husk, at alt fra en dåse eller krukke er ikke rå mad.

  • frugter: æbler, abrikoser, bananer, blåbær, kirsebær, kokosnødder, mango, figner, grapefrugt, kiwi, papaya, ferskner, pærer, jordbær, tomater, squash.
  • grøntsager: roer, broccoli, kål, gulerødder, blomkål, majs, salat, endivie, fennikel, hvidløg, aubergine, løg, peberfrugter, spinat, squash.
  • nødder og frø (usaltet og ubehandlede kun): mandler, paranødder, cashewnødder, hasselnødder, hørfrø, hasselnødder, pekannødder, pinjekerner, pistacienødder, græskarkerner, solsikkekerner, valnødder.
  • bønner, bælgfrugter og korn (gennemblødt og kun sprøjtede): knap, boghvede, kikærter, linser, quinoa, rug, hvede.
  • tørret frugt (ingen sukkere eller sulfater)
  • tang
  • økologisk olivenolie
  • æble cider eddike
  • rå honning
  • rå carob pulver (gør en fremragende chokoladesurrogat)
  • Braggs Flydende aminoser
  • havsalt, krydderier og krydderurter
  • mandel smør og andre nøddesmør

Teorien bag Raw Food

Rå foodists tror, ​​at spise rå giver kroppen med vitaminer, mineraler, enzymer og andre næringsstoffer, som madlavning ødelægger. Af størst bekymring for nogen lever den rå fødevarer kost er fordelingen af ​​enzymer fra kogte fødevarer og forstyrrelser af kroppens syre-base balance.

Enzymfordeling

Enzymer er for det meste proteiner, der fungerer som katalysatorer i kroppen og er nødvendige for næsten alle cellulære reaktioner. Kroppen opnår enzymer ved både at gøre dem og forbruge dem gennem fødevarer; Men jo mindre enzymer en forbruger mere kroppen har at gøre. Madlavning mad til over ca. 112 ° F ødelægger madens enzymer. Et måltid af helt kogte fødevarer vil resultere i kroppen at skulle producere enzymer til ikke kun at fordøje måltidet, men også fortsætte med daglige cellulære funktioner, så godt.

Syre-base balance

En af de største risici for en typisk nordamerikansk kost er potentiale til at gøre kroppen for sure, og selvom der er mængder af forskning og diskussion om dette emne, den generelle konsensus er, at jo mere sure et organ er, jo mere modtagelig for personen er til sygdom og sygdom.

Læge Ted Morter i Dynamic Health skriver:

”Når din krop er for syre i for lang tid, det spiller spillet af livet med en lineup af backup-systemer … Hvis den røde-alert går på i måneder eller endda år, systemer og organer bliver opbrugt. En udmattet krop kan ikke konkurrere med sygdom. Til sidst sygdom vinder spillet.”

Hvad kan man forvente af rå mad

 

  • stige i energi
  • roligere men også mere opmærksomme og vågen
  • strålende hud og hår
  • vægttab eller vægtforøgelse, hvis det er nødvendigt

Disse ændringer er normalt meget hurtig, men den lette overgangen til rå fødevarer, vil blive afspejlet af den slags fødevarer en person indtager forud for at ændre deres kost. Uanset om man vælger at spise rå eller kun for det meste rå, bør disse skadelige fødevarer af den nordamerikanske kost undgås eller minimeres så meget som muligt