Vigtigheden af at spise en sund kost

Vigtigheden af at spise en sund kost

DEL

Når man spiser sundt er ikke lavet en prioriteret mange gange folk lider bivirkninger såsom vægtøgning, akne, højt blodtryk, hjertesygdomme, knogletab og muskel tab.

Den dårlige nyhed er, at de fleste af disse lidelser kan føre til alvorlige sundhedsproblemer og endog døden, men den gode nyhed er, at de er alle forebygges og endnu bedre, reversibel.

Efter et hjerte sund kost, der er lav er mættet fedt, mens høj i fiber og protein samt vigtige vitaminer og mineraler er den bedste måde at føre en sund, lang levetid uden en masse af de komplikationer mange mennesker lider af i dagens verden. Det betyder ikke, at du ikke kan nyde noget sødt nu og da, eller dele pizza med nogle venner en gang i awhile- det handler om at fokusere på de overordnede spisevaner.

Hjerte sund kost muligheder

I stedet for at vælge hvid eller surdejsbrød, overveje hele hvede versioner, der ikke er fyldt med en masse af modificerede og forarbejdede ingredienser. Den Orrowheat dobbelt fiber mærke er et godt hjerte sunde valg og smager fantastisk som sandwich og toast.

Havregryn er en glimrende kilde til fiber og hjerte sunde næringsstoffer og med de ubegrænsede muligheder, når det kommer til at tjene det, kan du ikke gå galt. Prøv at tjene det med kanel og en smule brunt sukker eller med alle naturlige jordnøddesmør!

Frugt og grøntsager af alle slags er en vigtig del af et hjerte sund kost og er gode kilder til fibre, vitaminer og mineraler, og i virkeligheden, hvis de er indtaget nok der normalt ikke er et behov for kosttilskud. Voksne bør spise mindst 5 portioner af grøntsager hver dag og mindst 3 portioner frugt.

Nogle olier er vigtigt og nødvendigt, så de bør ikke skære helt, men i stedet inkorporeret i en kost på en sund måde. For eksempel overveje at bruge avocado på sandwich i stedet for mayonnaise. Andre måder at få gode fedtstoffer som en del af en sund kost er at sikre en spiseskefuld mandler drysses på din salat, er olivenolie, der anvendes til at lave mad med og gøre salatdressinger, er peanut sat på toast til morgenmad og hørfrø er anvendes i stir-fry måltider.

Selvfølgelig som med alt andet, er det ligegyldigt, hvordan sund din kost er, hvis du ikke spiser i moderate mængder. Selv for meget af en god ting er også meget-være fornuftigt, spise rigtigt og motion på et konsistent grundlag, og du vil begynde at se opmuntrende resultater på ingen tid